Sunday, December 27, 2009

~Dia ciNta paDaMu~

0

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20.Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

[ Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... kamu akan menyesal melakukannya! ]



kerana.. aku telah menyesal kerana melakukannya..
dan hingga saat ini aku masih cinta padanya...
usah biarkan ia berulang pada cinta kamu..
kerana pedihnya akan kau rasa saban hari..
malah semakin pedih sehingga mempengaruhi waktu tidur dan jaga mu...

TerpiNgGir...

2

huu~~

x tau la ap nk ckp..
actually mmg dh lame trase begini..
thats why la asa mls je nk activekn diri..
wlaupn ritu mmg btul2 nk concentrate utk exam..
but now mmg lg la trase..
tacing kah aku??
wuu~~

ntah la..
ape kate klau ak resign aje?
sbb skg pn dh rmi pembangun..
and ak mmg dlm kategori terpinggir..
bkn saje x nk join..
but it is my mum's rules..
pegi bley, tp x ley bmlm..
ape kes.. bek x yah pegi..
dh biase dh pn keadaan gini..

i cant join any outdoor activities..
igt kn skg bley la.. tp x jgak..
sbb tu mase dpt peluang dok umah sewa dlu ligat..
3,4 pg bru ade kt umah sewa..

but lifes change..
tgk ka nant..
then utk f plak..
nk rsign ke x..
sbb opkos la founder bengang..
x join pape gath, x de sumbangan pn kut..
actually bnde resign n trk diri ni dh lame ak bncng ngan founder f..
but he said, x pe la.. x pkse pn.. klau ade mase duty la.. klau ade mase join la..
but its alrite..
maybe y final decision ni mmg btul2 final la..
sbb, i cant be anywhere, as long as im stay with my mum..

anyway, HAPPY BURFDAY f..
dh setahun upanye ak begiat ngan f ni..
so lame la jgak, kn..
n ak mmg lekat ngan badi setahun tu..
asal setahun je mmg hambar..
so, ape nk bwt.. taik kambeng bulat2.. taik lmbu melepet lepet.. huu~~

tu je la kut.. smbil story smbil dgr rdio f..

Saturday, December 26, 2009

Derita Merindu.. (dedicated to him)

0

Derita Merindu - Ahli Fiqir

(Rap)

Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan, kau yang tak percaya
Bagaimana nak bahagia

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa

(Rap)
Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah

(Ulang) (2x)
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

(Rap)
Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan..
Aku masih terkilan

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

(Rap)
Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Try Sleeping With A Broken Heart

0

Try Sleeping With A Broken Heart



Even if you were a million miles away
I could still feel you in my bed
Near me, touch me, feel me
And even at the bottom of the sea
I could still hear inside my head
Tellin' me, touch me, feel me

And all the time you were tellin' me lies

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you

Have you ever tried sleeping with a broken heart?
Well, you could try sleeping in my bed

Lonely, own me nobody ever shut it down like you
You wore the crown
You made my body feel heaven bound
Why don't you hold me
Near me, I thought you told me
You'd never leave me

Looking in the sky I could see your face
And I know right where I fit in
Take me, make me, you know that I'll always be in love
With you
Right til the end OOh

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you

Anybody could've told you right from the start
It's about to fall apart
So rather than hold on to a broken dream
Or just hold on to love

And I could find a way to make it
Don't hold on too tight
I'll make it without you tonight

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you

iNi uNTuK NoR HafiS...

0

babe, aku x tau nk bwt cmne agy...

k, ritu ko kate kite hav smthng between us.. ok, ak iye kn aje..
sbb?
sebab, i need somebody, to fill in the blank..
where is the blank?
rite here.. inside me..
it is empty inside..
full of darkness and lonely..
aku nk hapuskan kegelapan tu, dgn cara, tumpukan segalanya kat kau..
mcm ak bwt dlu pada him..
n sbb kau nk lupekn sal her...

tp, aku silap la..
kau x kn pnh cube utk bwt tu sume..
n ak pn masih pd jnji ak dgn dia..
so.. aku hrp, kau fkr la..
ape y ptut, ape y x ptut..
aku bkn tmpt utk kau isi masa lapang je..
aku x nk sekadar tu.. klau tu y kau nk, aku sanggup kate, this is the end..
fullstop..

klau kau dh fkr, ak nk kau cube utk hubungan baru ni, n lupakan y lama.
tu je.. sbb, ak dh x rs pape lg dh. n ak dh letih, hidup dengan lelaki y kaki perempuan..
so, skg mmg ak x de feeling ngan mane2 llaki..
i've tried...

MeRrY XmaS & HaPpY HoLidaY!!!

0

MERRY XMAS...

huu~
sebagai rakyat MALAYSIA, kite x ley diskriminasi.. so, x slh klau kite same2 lpak ngan mmber2 kite y smbut xmas, kn.. sbb, time kite raye pn, dorg dtg ape.. :D

sbnrnye x la nk cite sal konsep 1 MALAYSIA ni.. tp, nk cite ckt, ape y kite prlu nmpk dlm xmas ni..
ak suke tgk cite2 xmas.. sbb, konsep dia same jek.. hal kekeluargaan..
tp, mmg point pnting dia, dia nk kupas sal kpercayaan kt St. Nicholas.. @ SANTA CLAUSE.. ( btul x eja ni ek?? huu~~

td ad mood nk story morry..

but now.. im not in good condition..

tpakse la ttup cite.. huuu~~~

anyway, MERRY CHRISTMAS, BUDDY~~


Monday, December 21, 2009

ntah pape.. suke2 jek..

0

huu~~~~

td tdo kul 7 pg.. then, mama kejut kul 9.. kate kul 10 g keje..
nk tau keje ape????
jd akak kedai buku, kt skolah tmpt mama ngajar..
aduhai..
cm ne nk ckp kt mama y keje tu x serasi ngan jiwa ak??
bkn ape, x bkembang la klau duk ctu je..
lgpn, keje msuk kul 8, smpi kul 2 je kut.. half day..
x ske la jam krja cmtu.. cam memain je..
pastu, keje cam budak lpas SPM jek.. even abes spm dlu pn, agy grand, gitu.. ahakz..

huu~~ tulun la.. x msuk la ngan jiwa ku in.. aduhai..

KEPADA SESIAPA YANG MEMERLUKAN TENAGA KERJA UNTUK DIISI, SILA TINGGALKAN BUTIR DIRI ANDA, AGAR SY DPT HUBUNGI ANDA.. TQ..

beza antara apa yang lepas, dan apa yang akan terjadi...

0

alhamdulillah..
dh abes pun final exam.. hope x de la y sangkut..
ritu g cc, asa nk nanges gak.. sbb x igt id n passwrd blog ni..
then, try la gne daily brdbnd.. bley pn.. so skg dh take notes dh segala id n password..

hurmm.. berbalik pd tjuk post kali ni..
mungkin org akn kate ni bnde y common..
tp ak x kire.. nk jgak luah, nk gak corat coret kt cni..
almaklumlah.. klau ak nk ckp lpas aje pn, x de hal la kn.. sbb nobodys know who am i..

ape beza antara benda y dh lepas ngan ape y akn tjadi??
kt cni, nk kasi la corat coret ckt.. tp ni just my own opinion..
baca sekadar baca.. klau nk bg pndapat atau nk sangkal, tingglkan kt komen..

  1. org kate, bnda y dh lepas tu biarkn brkubur jd sejarah.. jgn sekali-kali kita gatal2 nk korek semule.. sbb, bile kite trigtkn peristiwa lama, x semena-mena kite akn jd bi0l.. cm ap y tjadi kt ak lately ni.. eheh..
  2. org kate, kite kene la tumpukan dgn hubungan baru. y baru kita nk bina.. cuba sedaya upaya untuk menghidupkan suasana. jgn terikat dgn rantai cinta lama.
  3. org kata, mmg elok untuk sesekali kite kenang ape y dh jd.. tp sebaiknya, kita kenang ape y manis,, y pahit, kite harus telan.
  4. org kate, jgn pnh menyesal atau ungkit ape y dh jd. sb penyesalan tu mmg x ade gunanya. dr menyesal, baik kite fkr cara nk elakkn dr prkara tu trjadi semula..
  5. manisnya pertemuan, indahnya perpisahan.. betul ke??
  6. dulu aku suke dark brown.. but lately ni taste dh berubah.. cenderung pada purple.. tp, x bmkne ak x suke dark brown.. sndiri phm2 kn . :)
nk cite byk pn x gune.. sbb dia dh tingglkn aku..klau ikt cerita versi kwn2 dia, dia ad pmpn lain.. siap ngaku y dia x de gf.. betapa bodohnye ak selama ni y bila mana org tnye, ak akn ckp y ak mmg ad bf.. ape nk kecoh? tp silap haribulan la.. sbb dh biase main ngan api, smpi x terasa bahangnya bila terus menerus brmain ngan api.. dan hakikatnya, aku cume permainan sang playboy. maybe ade chop kt dahi ni y trtulis "ALAT MAINAN PLAYBOY.INI ADALAH TESTER BG ILMU BOYA ANDA.SILA GUNAKAN DENGAN PENUH BIADAP"...

ding dong.. adakah itu benar??
huuu~ ala.. ape nk gadoh..
mmg dh smpi mase agknye..
tp, aku sndiri tkut bile usia brpasangan menjengah ke setahun.. ade je..
ni sume dugaan kut.. tp, jgn la nnt kawen on setahun je tahan.. n smpi skg, ak x pnh lupekn dia.. nak2 bile time ngah x de bnde nk pk ni.. nk pk exam, baru je lepas..

segala gmbr, msg2 y berbau janji, suma masih aku smpn.. n ak masih salahkn diri ak atas perpisahan y brlaku..
ak y mnx dia putuskan ak.. tp nape dia x fhm tu sume?
ak x pnh bniat utk jauh dr dia..
lgpn, ak dh plan nk cr keje dkt dgn dia..
mungkin bila ak dh announce psl hubungan ktorg kt ms, dia dh x senang duduk. pastu, tmbh plak ak kate nk g cr keje kt sane.. mkin x bley duduk la gamaknya..

memang.. tu suma salah aku...
dr ape y jd dulu, hingga kini, semua salah aku..
org x pnh salah..
tp tu suma adalah kelemahan aku..
dan kini aku msh hidup dlm dunia janji sang dia.. dan brsenandung lagu sang dia..

aku bharap y dia pulangkan hak org lain.. jgn direbut brg org.. n tolonglah.. pulangkn kmbali hati aku y telah kau lukakan.. mungkin masih ada y sudi utk merawat luka itu.. luka y baru sembuh telah kembali kau lukakan..

aku mengaku.. ak x mudah jatuh cinta. tapi jika aku telah menyinta, akan aku kenang smpi bile2...
air mata dh x gune.. bukan dia tau y ak menangis mengenangkn dia.. ntah apa y dia tgh bwt dgn pmpn tu..
aku je y brusaha.. oleh kerana, aku menganggap aku y bersalah...

Wednesday, October 14, 2009

suke jadi BODOH..

0

wanna know something??

really hates him...
it's ok..
pas ni, tukar no je la..
snang.. abes cite..
x yah nk majuk2, nk pk pape agy.. kn snang gtu..

baik undur diri..
mmg lamkwn aje..
tp kdg2 melebih..
n skg??

huhu..
x pe la.. undur diri x brmkne menyerah..

melupakan sukar dari dilupakan..
mencintai dan dicintai adalah dua perkara yang berbeza, tp diperlukan..
melukai dan dilukai, pn cm tu jgak.. sntiasa brlaku..

skg keje ak, bagi alasan utk jauhkn diri..
dulu ak bwt, pujuk punya pujuk, ak tewas..
tp skg, x lg..
ak tetap dgn pendirian aku..
biarlah nk kate ego ke ape..
nk kate x malu ke ap..

jaga hati sndiri.. x de sape nk jage hati kita..
bila ada perasaan, lupakan aje.. buang jauh2..
aku x layak untuk mmpunyai pape perasaan pd sesiapa pn..

senyum itu pasti.. :)

Tuesday, October 6, 2009

mine, or his???

1

hurmmm....

kelahiran ayat2 yang x berapa nk enak dibaca ni adalah disebabkan keadaan jiwa aku y sgt2 celaru lately ni..
aku slalu fkr.. btul ke tndakan aku??
n sejak dari mula, aku selalu fikir.. betul ke pilihan aku?

dan sekarang aku dh dpt jwpnnya..
060708... cantik.. mmg cantik..
tp y tinggl skg 011009
cntik jgak x??
cntik jgak kn..

tq bwt kwn2 ak, especially frenzy crew, y sntiasa bwt ak hepi.. x pe la.. demi korg, ak bwt2 senyum.. bwt2 ketawa..

betul kata org, cinta itu ketawa dan air mata.. cinta itu boleh mmbwt kita hilang prtimbangan..
andainya perpisahan ini akan menemukan aku dgn jodohku, ak berharap tiada yang lain lagi untukku. walau seluruh isis hati ku telah diambil, namun ak tidak berdaya berdendam padanya.
x pe la.. andai tu suratan takdir, aku merelakan pemergiannya. walau aku tidak pernah fikir untuk mendua kan dirinya. sebab aku sememangnya pecinta setia.

aku tau.. ak bkn la seorg y sempurna untuk dia.
tapi, aku x pnh merungut kekurangan dia pd ak.

mungkin ni je y ak mmapu tulis bwt masa ni.. maybe kang mlm kang sambung agy ke.. :) sekian dari jemari ku..

Thursday, September 24, 2009

SalaM aidiLfitRi..

0


Papae pn, sbelum bebel2 kt cni, nk wish SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
maaf zahir n batin ye korg y dok bace ni.. (wlauapn ak tau, ak jek y syok sndri tulis natang ni )

nk bwt cite sedey ke, cite hepi ek kali ni.. jap nk pk


bln baik, hari baik, ape kate klau bwt cite y mns2 je.. tp..... jeng jeng jeng...

sbnrnye, sedih jgak.. sbb thn ni, ak lngsng x brpeluang mnymbut puasa n brbuka dgn c dia.. brbuka ap?? brbuka pose n baju la kn..
ehhh... baju plak.. buke pose la..

and raya ni... ak x decide lg nk g umah motheh in law (pasan je lebey) ak tu x.. serba slh..
sbb ank bujang dia tuh, dh mcm twr ati je ngan ak. cbuk ngan mmbr2 dia.. abes ak ni ap.. kdg2 sedey jgak.. bley pcye ke y dia x de org len kt sana? kdg2 syak wasangka tu mmg ada.. abes ape nk bwt.. ak ni mmg jns ssh nk pcya kt org.. n hati ak utk sorg je ( dlm 1 masa).. buktinya, korg ley tnye kt c dia, brape lame mase ak amek utk ckp " i ove you" kt dia, wlaupn ak asa lame jgak..tp dia ttp tunggu ak ucpkn.. tapi dlu dgn skg dh beza sgt.. klau dlu, ade je masa trluang dia akn kol ak.. plg x pn msg je..
tp skg? mcm2 alasan..
klau nk ptus, x pe la.. ckp je.. ak ready (wlaupn x ready lgsg)...
tp y plg ak nk dia tau, ak syg n cntakan dia.. wlaupn byk y dtg utk mnduga hati n kesetiaan ak pd dia.
kt cni, ak nk titpkn smthng.. org kate pemanis ayat.. so korg bace la ye..

1. sayangilah org y menyayangi anda, krn blum tntu org y anda syg akn menyayangi anda spt mn anda menyayangi dia..

2. kdg2 kite kene pk, ap prbuatan atau kata2 atau tingkahlaku kite y akn bwt org terase @ kcl aty.. bkn ap y org kecikkan ati kite.. sbb kite kne selesakn org.. bkn fk diri sndri..

3. cnta itu mmg buta, cnta itu mmg indah.. tp, jdlah spt hiasan dlm bekas kaca, y mn hnya org y mmpu shj dpt memilikinya.

4. didiklah hati agr mnjadi kn kejayaan @ kelebiha org len sbgai semangat @ pnduan utk kita bangkit, n berdiri sama tinggi dgn mereka y tlh brjaya.. tp, jgn ajar hati agr hasad dgn kejayaan mereka..

5. sntiasa ingt kn diri, bhwa cnta itu bkn brmksd memiliki.. kdg kala kita kne lpaskn org y kita cnta utk jadikan org y kita cnta tu mengecap kebahagiaan. so, lpaskn ap y bkn hak kita.

6. trlalu brgntung pd org len akn nyusahkn diri sndri.. so, selagi trdaya @ mampu, buat sndri.. sbb klau org bley kate, bwt pe nk cbuk hal org sbb kubur len2, apa kate klau kite gne kn kubur tu sbagai kata2 jgak.. nnti sok dlm kubur sorg2.. x de org teman.. so ap kate selagi hayat pn, kite brusaha ats kaki sndri..

7. hati y luka mmrlukan masa y lama utk kering. andainya korg jmpe penawar dlm masa y singkt, itu hnya lah sekadar ubt thn sakit je.. so, jgn trlalu taksub dgn pain killer.. cr ubt y btul2 sesuai.. jgn biarkan diri trperangkap dgn rs serba salah. sbb perassan tu bisa mmbunuh hati kamu sndri.

8. cnta y dibina wujud utk diuji. andainya kamu x sedia utk diuji, lpaskn lah ia. krn lbh baik kamu brpegang pd sesuatu y teguh, n sesuatu y pasti agr kamu x mnyesal di kemudian hr. krn masa dan hidup = tiada u turn.. yang ada hnya lintasan zebra..

9. kwn dan kekasih, dua insan y berbeza, tp kedua mrk amt diperlukan. cr dan bezakan dgn bijak nilai cnta dan prsahabatn.

10. sesungguhnya berkata2 lbh mudah dr melaksana. bijak berfikir, dan pintar bertindak adalah pasangan yang sgt padan. so, lu pk la sndri..

tu je la kn asa nya utk kali ni.. sbb x bley la perah idea trus2.. nnt kering kontang, kang jd padang jrk pdg tkukur.. tp insyaALLAH... jr n otk ak akn sntiasa ad idea2 baru utk pemanis ayt.. sekian..




Sunday, September 6, 2009

nTah La... even my self can say nothing about it..

0

dh lame x corat coret kt cni..

sbbnye??
sbbnye hnye prkara y hepi n ak dh ad blog dj y nk d post kn entry.
tp kt cni ak asa agt sesuai nk cite psl khidupn n prasaan ak..
wlaupn kt blog dj tu

hurmmm hal kecik pn nk tacing.. tau tacing dia je..
x ley ke nk pk ak cmne..
concern la ckt.. klau jd pape cmne..
ap y ak nk jwb..
klau la jd pape, mmg la lesen ak sume kne gntung ngan my mum..
cnr nk idup klau lesen pn kne gntung.. bkn stakt tu.. msti x jd nk kuar keta

ssh la nk ckp.. cmne la.. hurmm..
kesimpulannya, x yah la pegi..
kang pegi kang gduh jek..
so what the point kn..

tp demi cnta, x kn mudah ak mengalah..
tu je la keywordnye..
pape pn, kesabaran tu pnting.. so sabo je la..

Sunday, August 9, 2009

Ade GeaR rEveRse x???????

0





aku benci dgn diri sendiri..

nape ye..
sayu ati ak dgr dia nyanyi lagu tu..
sayu je ati ak dgr jahanam verse tuhh..
bia la dia kate ak perli.. tp y sbnrnye ati aku sayu smpi

tak siapa yang mampu mmbaca hati...
mudah untuk melukakan hati manusia..

keras di luar x bermakna keras di dalam..
membenci diri sendiri adalah hobi aku kini..
biarlah aku yang tahu...

Friday, July 31, 2009

mirror...

0


happy burfday to me..

i hav to wish it by myself..
somebody did not wish me that..
its suppose to be the happiest day in my life..
turns 20.. my new age.
but he is not here..
it makes me really sad..
what is wrong with him???

no wish.. no gift..
this is the worse burfday ever..
i;m the stupid 1 who really trust him.. but now?
look.. nothing for me..
im a loser..
gave him my heart makes me feel empty inside..

Friday, July 24, 2009

kamu, aku cinta...

0



aku cinta kamu..
kamu cinta ku tak?

aku baca tulisan kamu..
kamu baca tulisan ku tak?

andai aku selingkuh,
kamu selingkuh tak?

andai aku cinta kamu sampai mati,
kamu cinta aku sampai mati tak?

aku pernah dustai kamu..
kamu pernah dustai aku tak?

nafasku penuh nama kamu,
nama aku dalam nafas kamu tak?

jiwa aku penuh wajah kamu,
wajah aku dalam jiwa kamu tak?

jantung aku terdengar degup cinta kamu,
cinta aku ada dalam degup kamu tak?

aku tak nak kamu hilang,
kamu nak kehilangan aku tak?

langkah aku atur untuk kamu,
kamu atur langkah untuk aku tak?

bibir aku selalu sebut kamu,
kamu selalu sebut aku pada bibir tak?

aku selalu mimpi kamu, aku bersatu selamanya,
dalam mimpi kamu, kita bersatu selamanya tak?

aku selalu curiga pada kamu,
kamu selalu curiga pada aku tak?

aku selalu merajuk bila x dpt khabar dari kamu,
kamu merajuk bila x dpt khabar aku tak?

aku selalu marah bila kamu selalu bersama dgn kawan kamu,
bila aku selalu bersama dgn kawan aku kamu marah tak?

aku benci bila aku teringat kamu,
kamu benci bila teringat aku tak?

aku ingin selalu dapat menyentuh tangan kamu,
kamu ingin selalu menyentuh tangan aku tak?

aku selalu buatkan lagu untuk kamu,
kamu ada buatkan lagu untuk aku tak?

aku tak peduli apa org kata, asal kamu masih milik aku, tidak sekali-kali aku lepaskan tangan kamu. tidak sekali-kali aku membayangkan yang lain. tidak sekali-kali aku menafi rasa rindu pada kamu..

kamu sangat aku cinta...


Tuesday, July 14, 2009

aku BenCi biLe diTipU

0





lelaki dan penipuan adalah perkara yang sama..
tak perlu disangkal. tak perlu diduga..
kehadiran meraka hanya sekadar persinggahan..
andai aku bukan yang terbaik, kau tinggalkanlah ak tanpa berita.
aku lebih rela tidak tahu dari mengetahuinya.

perempuan dan kesetiaan tidak lagi seiringan...
macam mn nk setia, sedangkan klau llaki sndri x faham apa itu setia?
dari dulu aku dah menduga..
tapi aku hanya butakan mata, pekakkan telinga.
saja nak ikut rentak tarian..
tapi makin aku ikut, makin aku letih..

sendirian bertemankan air mata, itu sudah lama berlalu bagiku..
setiap yang pergi akan ada pengganti.
apa org kata, yang patah tumbuh hilang berganti??
ha.. cam tu la kira..
tapi aku sendiri payah untuk meneruskan kata-kata..
andainya aku yang pertama, lupakan diriku..
andainya aku yang kedua, tinggalkan diriku..
andainya aku yang ketiga, maafkan diriku..
andainya aku yang keempat, berhanti bohongi aku..

sia-sia selama ni ak setia padamu..
sia-sia selama ni ak akur padamu..
sia-sia selama ni ak mengikut caramu..

andai aku mampu melupakan terus, akan aku pejam mataku dan memadam semua itu..
semua lakokan, segala kepuraan...
setiap kali aku curiga, ramalanku benar belaka.
setiap kali aku menduga, berkecai air mata.

permainan duniawi..
mengalah atau mengarah??

Monday, July 6, 2009

kahWin????

0


kahwin????
ptg td ak tgk 3R..
n tajuk hari ni, pasal perkahwinan..
kenapa kita kahwin??
untuk apa kita kahwin??
dgn siapa kite kena kahwin??
so n so..

pas tgk rncangan tu, ak tbe2 trfikir..
ak berada d tahap y mana??
berapa jauh ak dgn matlamat perkahwinan tu..
sbb, kahwin ni bkn nya mudah..
n sebagai perempuan, kne btul2 fkr, n bwt keputusan.
sama ada kerjaya, rumahtangga, atau kedua-duanya..
tp bwt masa skrg, ak prefer kerjaya.. sbb, tnpa kerjaya, mcm mn kita nk bela diri kita..
sbb, ak tgk skg ni, org brkahwin utk bercerai..
so, sblm jd pape, baik ak siapkn diri dlu..
mn la tau, jodoh x pjg, lpas setahun kahwin, ade plak anak, tbe2 kne tinggal..
so, dgn adanya kerjaya sndiri, ak x perlu risau utk kemudian hari..
tp, mcm mn dgn kerjaya lpas kahwin??
kne pndai bahagi masa..
stiap org ada 24 jam sehari utk hidup..
tp, ckup ke 24 jam tu utk kerjaya n rumahtangga??
huhu.. 1 perkara yang bwt aku fkr sedalam yang mungkin..
focus...focus... pilih... pilih...

Saturday, July 4, 2009

he's myne.. he's myne..

1


hey public..
can u hear me??
he's mine, ok.. nobody can take him from me!
thats my words..
once he's mine, dat means he's myne forever..
arghhh...
lame nye ak tahan natang nih..
huh.. pnuh kesabaran n ketabahan..

ape, x patut ke ak jeles??
opss.. cemburu tu tanda syg,kn..
so, ak mmg syg dia..
so ak berhak cemburu!!
cemburu pada semua panahan mata padanya..
cemburu pada kata pujian y d ucapkan pdnya..

kalau lah ak mampu mmbuat dia berada disisi ak skrg ni, alangkah bahagianya hati ak..
kalau lah ak mampu mmbuat dia sentiasa berada di depan mata ak, alangkah senangnya hati ini..
tapi apakan daya..
jarak memisahkan antara aku dgn dia..
andai dapat ak berada di sisinya..
ak rasa ak lah manusia y plg bahagia di kala ini..
tp ape hikmah disebalik ni??
di sebalik kejauhan ini..
dan disebalik perasaan rindu y x dpt dibendung lg..

Tuesday, June 2, 2009

kelahiranmu disambut, pemergianmu ditangis..

0

al-fatihah bwt salah sorg rakan kami kat frenzy..
arwah telah pergi meninggalkan kami pd hari ini (1 june 09)..


kelahiran dinanti...
setiap ibu bapa akan ternanti2 saat zuriat mereka keluar menjengah dunia..
segala persiapan akan dipastikan cukup dan lengkap..
segalanya disusun rapi..

tetapi pabila saat ajal menyapa...
ibu bapa kita akan merasa begitu sedih.. bagai runtuh jiwa mereka.. terasa bagaikan segalanya berlalu begitu pantas..
sekali lagi persiapan akan dilakukan.. tetapi, persiapan kali ini tidak lah semeriah mana..
baju2 yang jika lahirnya dikhaskan pink atau biru, hanyalah akan mnjadi kain yang digunting dan berwarna putih..
bedak2, sabun, syampu, lotion dan yang lainnya akan diganti dengan air mawar dan kapur barus..
segala nya dipastikan lengkap..

saat bayi berusia beberapa bulan, majlis aqiqah akan dilakukan bagi meraikan anak mereka.. maka pelbagai hadiah dan ucapan yang diberi..
tapi saat pemergian anakanda mereka berusia sehari, majlis tahlil akan digantikan.. tiada nyanyian "selamat ulang tahun", tetapi yang ada hanya tahlil dan doa semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditampatkan dikalangan org y soleh..

saat permata mereka keluar dari rahim ibunya, bapanya akan melaungkan azan atau iqamah... dan, "selamat datang anakku ke dunia"

tetapi saat permata mereka menyahut panggilan ilahi, talkin akan dibacakan dan, "semoga kau bahagia disana anakku di alam y kekal itu"...

igtlah wahai kwn2 ku semua.. kita didunia hanya sementara..
tugas kita adalah untuk mempersiapkan diri kita dan mencukupkan bekalan kita utk perjalan kita di akhirat kelak.. hanya diri kita yang mampu memastikan kita berada di mana kelak. bukan kekasih kita, bukan rakan2 kita.. tapi diri kita.. andai putih yang kita pilih, lurus lah jalan kita kembali..
tapi andai hitam yang mnjadi pilihan, maka sukarlah jalan buat kita bertemuNya...


AL-FATIHAH BUAT ARWAH SITI MARYAM BT MISWAN....

Monday, May 25, 2009

tired BuT woRth iT...

0




alahai.. pic ni x ley rotate lakx....
anyway, ni pic time kat pulau intan.. kt rumah api tanjung tuan..
penat, tp berbaloi.. tp y seksa, smpi skg bdn ak lenguh2.. sengal2.. hahahaha.. jungle tracking, dgn x warm up nye.. pdn muko den..
dlm pic tuh, ade kak ida, kak ati n kak zai.. huhu.. dorg lwt sgt.. klau dtg awl2 msti agy besh.. n x smpat nk mndi laut... after jungle tracking, ktorg g psr mlm kt batu 4.. pas tu lpak kat pantai jap.. lbh kurang dlm kul 10 lbh bru gerak anta ak balik hostel blk.. gile r.. cuak gak tkut kne thn kt guard.. tp seb bek lpas.. (mungkin sbb no plat kak ida P).. hahahaha.. n time ak blk tu plak, warden ngah cek bilik utk kasi borang y tlh ditnde tgn.. borang tu tuk check out khamis ni.. akhirnye, sem ni akan berakhir... nmpknye cuti sem ni kne la ak cr dwet poket tuk sem dpn.. alahai.. hrp2 dpt la part time kt mn2.. asal lpas nk byr dwet konvo tuk sem dpn gak.. huhu.. pas konvo, kije.. ha???? kije?? alahai.. dh besar upanye ak.. x ley bgantung dh kt mama.. asanya bru smlm ak dpt result PMR... hahahaha.. gile pantas mase blalu.. tmbh 10 thn agy, ak jd 30... dh brape ank ak time tu.. ahahaha.. ah.. x mo r.. x yah kawen.. bine krjaya n hdup sndri.. kawen???? tu pk lpas ni.. skg, y pnting, kerjaya... huhu,, WaLabEe...

Saturday, May 23, 2009

berhenti itu bererti berhenti segalanya....

0

berhenti dari menyintaimu bererti ak berhenti dari menghela nafas....
berhenti dari menyayangimu bererti ak berhenti dari memberi ruang dalam jiwaku...
berhenti merinduimu bererti ak berhenti menghirup harum debunga kasihmu.....
berhenti mengasihimu bererti ak berhenti menggulung senyuman...

biar berkarat kunci hati ini..
namun x akn pernah sekali kau pergi dari hatiku.. biarpun tiada jasadmu disisi, namun nadi cntamu dulu masih hangat ku rasakan...
biar reput dahan cinta ini..
namun x akn pernah sekali kau ku gantikan takhtamu.. biarpun tiada lagi kucupan darimu, namun sentuhan jiwamu dulu masih segar ku rasakan...

walau beribu yang datang memberi janji yang sama, namun kata-kata itu tidak pernah ak kunci krn ak msh menunggumu...
walau beribu yang datang menghulur kasih yang sama, namun untaian itu tidak pernah ak ambil peduli krn ak msh menyayangimu...
walau beribu yang datang menghembus kehangatan yang sama, namun helaannya itu tidak pernah ak sapa krn ak masih menyintaimu...

semakin ak mencuba melupakanmu, semakin sesak dadaku mncari punca nafas...
semakin ak mencuba meninggalkanmu,semakin kabur pandangan hatiku mencari punca cahaya..
semakin ak mencuba membuangmu, semakin pekak jiwaku dari mendengar gelombang bisikan...

Friday, May 22, 2009

NiZaM a.K.a MoSe.....

0

treanggggg... treanggggg...
tururut.. tururut.... hahahaha mose..amek ko..
jejaka kt pic nih name dia nizam.. atau lbh dkenali sbagai mose.. dia ni dak mechy x clap ak.. bijak mamat ni.. bijak ap?? ha... bijak drop org, bijak nk ngenekan or.. y plg pnting, bijak berbelanja... ahakx.. wa tatau la tuh.. sbb x pnh tgk pn dia bbelanje... ak knal dia kt FZ (frenzyspace.org).. mamat ni.. gelabah tol.. cam labah-labah.. tp ak musykil, nape ltak name mose.. bkn spider atau spade.. mke da iras2 spiderman tuh.. (iye ke??)...
huh.. mose ni bek org nye ( kne puji ckt sbb dia pnh ajo ak math)... tp, alkisah.. sebijak2 dia nih, terpijak lak taik kupu-kupu yang telah dibuang ehhh.. kupu-kupu lak.. pepatung... dia ni tlah trtelan sayap pepatong, semasa berada di fz.. WaLabEE.. cian pn ade, klaka pn ade.. tp sbgai llaki y cpt cover diri, dia pn cover baek punye kes tsebut.. tp y agy besh, dia dh cm CSI.. bkn cam peter parker yang snap pic, tp dh mcm sherlock holmes.. (nk ltak detactive conan x ley sbb kudo tu trsangat la comey..) dia punye la selidik dr akar umbi seorang gadis y dpercayai gadis banjar (artis agy tuh)... siasat punya siasat, tetibe dia termangu di tepi tangga memikirkan ape yang ptt dia bwt tuk c gadis tersebut.. adakah beliau ingin menyunting bunga dari jakarta itu?? atau menjentik saja cewek tersebut??? waLaheY... beliau (CMOS) ni tlh mengambil keputusan (x dek slip kepuusan pn) utk menyebarkan angin2 yang berbau penipuan oleh pelajar tingkatan tiga y berasal dr Penang.. mmg pening pn.. tp skg dia tersgt la trauma, smpi klau ade pmpn dok tukau2 gmbo, dia dok dendiam n bfikir sejenak.. (dua jenak x dek plak).. tp pas ni, klau ade sape2 bhajat nk kt CMOS nih, korg jgn la kasi no celcom. sbb dia ade kaki kt ctu nk cek profile korg.. nnt jd la WAKENABEB VERSI PEPITO MEE BAKSO.. ahakx.. jgn kasi no jek kt tenet nih.. bkn sune org ley caye.. x sume org baek cm kita (wlaupun ak ni kategori noty).. tp, x bek r kenekan org.. t jd cam CMOS.. ak asa power spek dia dh tmbh kut pas tertelan sayap PEPATONG yang terdapat dalam mangkuk MEE BAKSOnye.. ahakx.. orait.. mau bersiram.. mandi awal sbb mau tdo awl.. gle pening palo den x ckup tdo... WaLaBee..... sueng suengggg

Thursday, May 21, 2009

MaMa... I LuvYu...

0

congrats mama.. ritu mama g amek exam PTK.. n mama lulus.. pagi td mama kol n dgn hepinye mama g tau ak.. hepi bg pihak mama.. n mama.. ampunkan anak mu.. sejak msuk poli x pat celeb n bg present kt mama... dwet sume kne bajet... n bajet lari.. (buktinye blnje skg pn mnx kt mama).. tp sesungguhnya.. along sayang mama.. n msh x ltlmbat,kn nk ucapkan happy belated burfday, happy belated mother's day.. n a very happy belated teacher's day.. u r my mum, my fren n my everything.. being a single mother is not easy.. tp along respek la kat mama.. mama lah ibu, mama lah abh.. u r my everything.. walaupun along x pna tunjuk y along syg mama sama mcm waktu kecil dulu, x bmakna mama dah tiada tempat dalam hidup along.. love u so much mama...



huhu.. ni cite part best lakx..
member2 dh berkampung kt bilik ak.. bsok ade paper sistem.. huhu
wish me luck ya.. cam umah kongsi pn ade ni....
x pe.. x pe.. roomate ak bley bantai tdo lakx.. ktorg cam kt fun fair nih.. ketawe cam mak lampir.. (eiyy tkutnye.. mlm ni mlm jmaat).. hahahahaha.. abes la bantal aku.. tdo gne 1 bantal jek mlm nih (sedey.. sedey).... c ameer nih (bro ak gakx..) nk ajo ke x nk.. sedey tol la.. ahakx... radio men lagu dangdut lakx.. ahakx... dak frenzy ni mmg frenzy tol la.... WaLaBee...

WaLahEy....

0

pagi yang hening..
letih.. tapi x nantok gy.. nak bwt ape.. dh lpak kt youtube.. tp x nantok gakx..
td cam da nantokx.. lumrah manusia.. y salah tu jgak nk ikt.. tp, slh aku ke.. yup.. maybe ya.. tp nk bwt cnr.. mungkin ak mampu mengawalnya.. tp ak harap y ak btl2 mampu mengahalangnya.. smpi detik ketika masa y tapat itu muncul.. adilkah ak??.. ntah..
masih belum sempurna.. dan masih blum trlambat.. ak pasti ke dgn sume ni.... huhu.. ntah.. WaLahey ler.. x tau mau ckp ape.. sbb x de y sempurna.. bwt ape mengejar byg2 y kite tau hanya wujud bile kehadiran cahaya jek.. bila tiba waktu gelap, kite sendiri.. tnpa byg2 y dikejar.. SoLoKa.. amende lakx byg2 nih..

x pe.. ni ak nk cite psl kwn ak.. jeng jeng jeng..
bsok ak cite psl abg ak lakx.. abg kesayangan ak.. abg ak dunia akhirat.. ak tau dia mmg syg ak.. tp, bile ak dpt curik gambo dia, ak tampal cni.. tp bwt mase ni, ak dpt tampal n story psl kwn bek ak.. seorang sahabat mungkin..
sueng.. sueng... ni la kawan ak..name dia nor hafis.. dlu time 1 klas x la rapat.. tp, sjak dia ad krisis ngan ex dia (member ak) ktorg jd rapat.. ak ikhlas tlg dia n mmber ak.. tp agknye jodoh x pjg.. apo nak buek.. dorg da break up.. n skg, ak jek tman dia (wlaupun ak tau ade gakx org y msg ngan dia).. tp adat la kan.,. x kn dia nk bkwn ngan ak sorg jek.. huhu.. (org bkenaan sile jgn jeles..) dh nk setahun gakx ktorg bkawan.. dia n fmly dia da dtg umah ak.. beraye sume.. n dia tlg wiring kt umah.. (sape nk khidmat wiring sile la ye).. ak tau dia syg ak gakx..(dia pnh ckp).. n ak pn syg kengkawan ak.. x sangke, dr klasmate y x pnah tgur, ley jd bestfren lakx.. n dlm pada tuh msti ade y x ske.. tp ak sabo je la.. seb bek dia nih bkn bf ak., klau x, eiyy da lame pmpn tuh trime akibatnye.. ske2 nk fitnah ak.. huhu.. pe lagi.. merajuk je y ak mampu.. tp x smpi dcitu sj.. ak nih agk pndendam orgnye.. klau ak x ske, ak x tunjuk dpn.. ak cool jek dpn dia.. tp jgn tkejut dgn tindakan ak.. (jaat ak nih).. hahahaha.. ko tu da ad bf.. igt ckit.. hahahaha.. cubaan ptame dh jln.. n hasilnye, pmpn tu ke kelas dgn mate bengkak (sbb nanges) n trus tukar phne ngan bf dia.. (kebetulan phne pakwe dia same ngan phne apis y ak pki skg) maybe dia jeles kut ak tukar phne ngan apis.. n pki lptop apis time ak lpak tido umahy dia.. (padan muke lu.. wa sngaje beb) tebako kan.. hahahaha.. hakikatnya, dia cr psl ngan slh org.. huhu.. bile agknye ak nk tdo nih.. x nguap2 pn dr td.. mata jenis ape nih.. huhu.. tp, wlau ape pn, mmbr ak (ex dia) dh pn tau y ak bkwn bek ngan ex balakx dia nih.. n ak lega, sbb dia fhm (wlaupun ak tau ckt sbyk msti dia jeles gakx).. x pe la beb.. org kate, musuh jgn dicari.. bkwan biar seribu, ye x?? berkasih biar empat.. tp, y penting, setia pd y satu.. ak ni setia orgnye.. (ye ke r).. ahahahaha.. WaLahey.. mau bwt2 tdo la.. 22 ade paper.. mau stdy ckt pas bgn kang.. agk2 nye, kol brape ak nk bgn kang.. huhu.. hav 2 stop here.. alahai.. x jmpe lakx fullstop.. mn ek.. (bwt2 cr).. huhu.. WaLaheY.. baeklah.. dengan kuasa bulan, akan menghukummu.. next story, mst la psl org kesayangan ak gakx.. nk ltak psl my mum, pic sume kt phne y kat apis.. so, t da tukar phne blk, ak tampal psl my family.. (family btul).. burung pn da berkicau.. jap g kang msti masjud start ngaji.. ak jek y terlabik code.. bila mau ngorokx.. ahakx.. lupe lakx.. tu 125 apis.. huhu.. besh2.. tp ak x reti bwk.. sbb moto pki klac tgn.. huhu.. nant la.. ak akn pujuk dia kasi ak blajo bwk moto dia.. tetibe ak nantok.. mkne nye, ngorokx time.. bsok mau ptg rmbut.. (mungkin je la).. nanti kan jek story bsok.. (cam ade org park jek ckp gtu).. tralalala.. sueng.. sueng.. nino..nino..

Wednesday, May 20, 2009

ma fReNzY faMiLy

2


ni la sebahagian dari family ak.. frenzy family...
happy burfday to kak ida (tiada dlm gmbr)..
kak ida, ktorang sume SAYANG SAMA KAK IDA mmmmuuuaaaakhzzzzz.. cayang kak ida!!!!!!!!
happy burfday akk ku sayangzz....
nanti ak akn upload agy pic korang.. tp, kasi pic korg y plg bgaye okays???

ma self n ma fwen...

5


waLAbEE...
hahaha.. cun x.. meh2 kasi marks.. ahakx... teke la ak y mn satoo.. wuhu.......
ni sume model y kne reject. wlakakaka...
dr kiri>> dato' singlet putih, mak nenek t shirt puteh, n mak lamper tshirt itam.. ahakx...

ni la kije time2 ujung sem.. sume dah pnat nk streamyx.... dh tu bosan nk study.. ape lagi.. time too mmbazer karen poli, n time to iron rambut. ahakx..

waLaBee...

0

waLabee.. tururut.. tururut...
hehehehe.. this is ma 1st post.. waLabee.. ak blajo pkataan bru ni rini.. mnkne bg pkataan waLabee tuh, ntah.. ak pn x tau.. ad mkne ke.. huhu.. thanz to my bunny iqram.. hehe.. ni la surprise nye... x le tekujut sgt pown.. huhu..

so tuk pengenalan, ak nk tulis ape ye.. sueng.. sueng.. hahahaha.. jgn igt ak gile lakz.. (cm ade org park jek) simply luv it... sumtime i dont even know my self.. huhu.. dan dua mingu terakhir ni, bwt ak asa nk tukar kos.. andai dapat ku undur masa.. ak akn amek gakx acc tuh,. huhu.. tp dsebabkan ak x ske kire2, (tp kire dwet best wo) ak lari le g tknik.. x sangke lakx.. tp, ap y ak da pilih dulu, dcini la ak skg.. ak berada d pertengahan jalan menuju ke puncak.. tp ak lupe nk tpup TnG ak, so kne la sabo nunggu.. huhu..
dis is ma 1st step.. akan ku atur langkah kedua dengan mengingati langkah prtama y terpelecok dulu..

Related Posts with Thumbnails