Monday, December 21, 2009

beza antara apa yang lepas, dan apa yang akan terjadi...

alhamdulillah..
dh abes pun final exam.. hope x de la y sangkut..
ritu g cc, asa nk nanges gak.. sbb x igt id n passwrd blog ni..
then, try la gne daily brdbnd.. bley pn.. so skg dh take notes dh segala id n password..

hurmm.. berbalik pd tjuk post kali ni..
mungkin org akn kate ni bnde y common..
tp ak x kire.. nk jgak luah, nk gak corat coret kt cni..
almaklumlah.. klau ak nk ckp lpas aje pn, x de hal la kn.. sbb nobodys know who am i..

ape beza antara benda y dh lepas ngan ape y akn tjadi??
kt cni, nk kasi la corat coret ckt.. tp ni just my own opinion..
baca sekadar baca.. klau nk bg pndapat atau nk sangkal, tingglkan kt komen..

  1. org kate, bnda y dh lepas tu biarkn brkubur jd sejarah.. jgn sekali-kali kita gatal2 nk korek semule.. sbb, bile kite trigtkn peristiwa lama, x semena-mena kite akn jd bi0l.. cm ap y tjadi kt ak lately ni.. eheh..
  2. org kate, kite kene la tumpukan dgn hubungan baru. y baru kita nk bina.. cuba sedaya upaya untuk menghidupkan suasana. jgn terikat dgn rantai cinta lama.
  3. org kata, mmg elok untuk sesekali kite kenang ape y dh jd.. tp sebaiknya, kita kenang ape y manis,, y pahit, kite harus telan.
  4. org kate, jgn pnh menyesal atau ungkit ape y dh jd. sb penyesalan tu mmg x ade gunanya. dr menyesal, baik kite fkr cara nk elakkn dr prkara tu trjadi semula..
  5. manisnya pertemuan, indahnya perpisahan.. betul ke??
  6. dulu aku suke dark brown.. but lately ni taste dh berubah.. cenderung pada purple.. tp, x bmkne ak x suke dark brown.. sndiri phm2 kn . :)
nk cite byk pn x gune.. sbb dia dh tingglkn aku..klau ikt cerita versi kwn2 dia, dia ad pmpn lain.. siap ngaku y dia x de gf.. betapa bodohnye ak selama ni y bila mana org tnye, ak akn ckp y ak mmg ad bf.. ape nk kecoh? tp silap haribulan la.. sbb dh biase main ngan api, smpi x terasa bahangnya bila terus menerus brmain ngan api.. dan hakikatnya, aku cume permainan sang playboy. maybe ade chop kt dahi ni y trtulis "ALAT MAINAN PLAYBOY.INI ADALAH TESTER BG ILMU BOYA ANDA.SILA GUNAKAN DENGAN PENUH BIADAP"...

ding dong.. adakah itu benar??
huuu~ ala.. ape nk gadoh..
mmg dh smpi mase agknye..
tp, aku sndiri tkut bile usia brpasangan menjengah ke setahun.. ade je..
ni sume dugaan kut.. tp, jgn la nnt kawen on setahun je tahan.. n smpi skg, ak x pnh lupekn dia.. nak2 bile time ngah x de bnde nk pk ni.. nk pk exam, baru je lepas..

segala gmbr, msg2 y berbau janji, suma masih aku smpn.. n ak masih salahkn diri ak atas perpisahan y brlaku..
ak y mnx dia putuskan ak.. tp nape dia x fhm tu sume?
ak x pnh bniat utk jauh dr dia..
lgpn, ak dh plan nk cr keje dkt dgn dia..
mungkin bila ak dh announce psl hubungan ktorg kt ms, dia dh x senang duduk. pastu, tmbh plak ak kate nk g cr keje kt sane.. mkin x bley duduk la gamaknya..

memang.. tu suma salah aku...
dr ape y jd dulu, hingga kini, semua salah aku..
org x pnh salah..
tp tu suma adalah kelemahan aku..
dan kini aku msh hidup dlm dunia janji sang dia.. dan brsenandung lagu sang dia..

aku bharap y dia pulangkan hak org lain.. jgn direbut brg org.. n tolonglah.. pulangkn kmbali hati aku y telah kau lukakan.. mungkin masih ada y sudi utk merawat luka itu.. luka y baru sembuh telah kembali kau lukakan..

aku mengaku.. ak x mudah jatuh cinta. tapi jika aku telah menyinta, akan aku kenang smpi bile2...
air mata dh x gune.. bukan dia tau y ak menangis mengenangkn dia.. ntah apa y dia tgh bwt dgn pmpn tu..
aku je y brusaha.. oleh kerana, aku menganggap aku y bersalah...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails